آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

رکود بازار‌های مالی به پایان رسیده است؟ | بهترین بازار برای سرمایه گذاری کدام است؟ (۲۴ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۶۱۶۶
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
رکود بازار‌های مالی به پایان رسیده است؟ | بهترین بازار برای سرمایه گذاری کدام است؟ (۲۴ دی ۱۴۰۲)
تحولات اخیر در منطقه با ایجاد تنش‌ها بین یمن و کشور‌های غربی، منجر به افزایش قیمت دلار در کشور ما شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی این افزایش بازار طلا و سکه نیز به جنب و جوش درآمد تا جایی که قیمت سکه رفاه در بورس کالا پس از ۸ ماه توانست کانال ۳۳ میلیون تومان را به خود ببیند. این موارد باعث شد تا موج جدیدی از تقاضا در این بازار‌ها شکل گیرد.

امروز نیز محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی از ضرب سکه‌های جدید بدون تاریخ و به صورت تمام بهار ازادی و عرضه به بازار از روز چهارشنبه در مرکز مبادله ارزی خبر داد.

در این میان بورس نیز از انتهای هفته گذشته روند صعودی را در پیش گرفته و در چهار روز کاری اخیر شاخص اصلی این بازار رشد ۲ درصدی را ثبت کرده است. طی معاملات امروز نیز شاخص کل بورس بیش از ۱۶ هزار واحد رشد کرد.

حال سوال اینجاست که آیا تحرکات مثبت اخیر در بازار‌های دارایی، رکود عمیق این بازار‌ها که ماه هاست درگیر آن بوده اند، به پایان رسیده و فرصت ناب سرمایه گذاری شکل گرفته است یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال به سراغ فرزان راعی کارشناس بازار‌های مالی رفتیم. او به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: از نظر بُعد زمانی می‌توان ادعا کرد که رکود بازار‌های مالی به اتمام رسیده و تمامی بازار‌های مالی در منطقه رشد قرار گرفته اند. اما رشد هر بازار متناسب با شرایط خود خواهد بود.

این کارشناس بازار مالی بیان کرد: در مورد بازار ارز و طلا این طور می‌توان برآورد کرد که بازار ارز فعلا سطوح ۵۳۸۰۰ تا ۵۵، ۵۶ هزار تومان را بدهکار است و ممکن است تا یک ماه آینده نیز این عدد را به خود ببیند. در حال حاضر حرکت آرام رو به جلو در بازار دلار شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز می‌توان ادامه این حرکت صعودی را انتظار داشت.

راعی با اشاره به اینکه به تناسب رشد قیمت دلار، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز رشد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: روند قیمت طلا در بازار‌های جهانی نیز روند باثباتی نیست و این روند نیز افزایشی دیده می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود اونس جهانی تا سطح ۲۳۰۰ دلار در گام اول رشد کرده و پس از آن تا محدوده ۲۶۰۰ دلار نیز صعودی باشد. رشد طلا در جهان اثر خود را بر طلا و سکه داخل ایران چه در بازار آزاد و چه در صندوق‌های طلا و سکه در بورس نیز خواهد گذاشت.

کارشناس بازار‌های مالی به اثر مستقیم رشد دلار بر بازار مسکن و خودرو نیز اشاره کرد و در ادامه درباره شرایط بازار بورس گفت: بورس اردیبهشت ماه امسال سطح ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار واحد را لمس کرد و پس از آن در شرایط ریزشی و سپس در شرایط رکود عمیقی قرار گرفت. می‌توان برآورد کرد که بازار بورس در حال حاضر ارزنده و در قیمت‌های فعلی خریدنی است. انتظار رشد بورس نیز دور از ذهن نیست.

وی با تاکید بر اینکه انتظار رشد را برای همه بازار‌های دارایی داریم، توصیه‌ای به سرمایه گذاران کرد و گفت: برای یک سرمایه گذاری امن توصیه می‌شود که سرمایه گذاران در سبد سرمایه گذاری خود از تمام بازار‌های دارایی، سرمایه‌ای داشته باشند.

راعی ادامه داد: در شرایط فعلی که بین قیمت و ارزش دلار فاصله معناداری وجود دارد و ارزش آن فراتر از سطوح ۵۲، ۵۳ هزار تومان است، افرادی که قصد سرمایه گذاری در برهه زمانی فعلی را دارند از تمامی بازار‌های دارایی داخلی و ارز دیجیتال در سبد خود داشته باشند.

تکرار سال گذشتهِ بازار‌های مالی

علی عبدالمحمدی، کارشناس بازار مالی نیز در این رابطه گفت: می‌توان معاملات چند روز اخیر بازار‌های دارایی داخلی را به معاملات زمستان سال‌گذشته بازار‌ها تشبیه کرد.

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال‌گذشته، جهش قیمتی دلار در بازار آزاد شروع شد و قیمت دلار در یک روند صعودی بدون وقفه از ۳۰‌هزار‌تومان تا ۶۰‌هزار‌تومان افزایش ارتفاع داشت.

عبدالمحمدی افزود: به موازات جهش قیمت دلار، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز خود را با نوسانات قیمت اسکناس آمریکایی همگام و همسو کردند و ماجرا تا جایی ادامه پیدا کرد که قطعه‌های کوچک‌تر خانواده سکه طلا نظیر نیم‌سکه و ربع‌سکه با تقاضای زایدالوصفی که فراروی خود داشتند، به سطوح تاریخی قیمتی رسیدند و به‌رغم دارابودن حباب قیمتی، پرچمدار کسب بازدهی در سال‌گذشته لقب گرفتند.

این کارشناس بازار‌های مالی بیان کرد: در همان مقطع که آتش قیمت‌ها در بازار‌های دارایی شعله‌ور شده‌بود، بورس تهران از روند چندان دلچسب و امیدوارکننده‌ای برخوردار نبود. از ابتدای اسفند روند صعودی در بورس تهران شروع شد و قیمت‌ها بدون توقف، روز‌های متوالی در مسیر افزایشی قرارگرفتند و تا میانه‌های اردیبهشت ماه این روند ادامه داشت و شاخص‌ها در این ماه سقف‌های تاریخی خود را ثبت کردند.

وی تاکید کرد: در مقطع کنونی نیز همین داستان حادث‌شده، با این تفاوت که فعلا نوسانات قیمت دلار آنچنان نبوده که سرمایه‌گذاران حاضر در قلمرو تالار شیشه‌ای را به سمت و سوی خرید سهام بکشاند، اما از حیث عدم‌واکنش بورس و واکنش بلافاصله بازار طلا و سکه می‌توان مقطع کنونی را دقیقا به برش زمانی مذکور در سال‌گذشته نسبت داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->